Bányásznapi Oroszlány Rallye 2025- Beszámoló és Eredmények
Bandee 2025.09.08. 21:04
Augusztusban már tradíció a Bányásznapi Oroszlány Rallye, melyet idén sem hagytunk ki. Jöjjön egy élménybeszámoló a látottakról, benne a kategóriák dobogósaival
Idén sem maradt el a nagy népszerűségnek örvendő Bányásznapi Oroszlány Rallye, melyet immár tizedik alkalommal rendeztek meg a legendás Pusztavám és Oroszlány közti erdei szakaszon. Az elmúlt évtizedben megannyi emlékezetes pillanat, nagy csata kapcsolódik a sprintfutamhoz, mely idén is lázba hozta a hazai rallysport világát. A Vértes szívében kanyargó fehéraszfaltos nyomvonalat mindkét irányban 3-3 alkalommal kellett teljesíteni minél gyorsabban. A szervezők újításképp új részekkel bővítették ki a korábban jól ismert pályát, ezzel fokozva az izgalmakat mind a nézők, mind a résztvevők részére.

A felhozatalra nem panaszkodhattunk, hisz összesen több, mint 120 nevezés érkezett a versenyre. Klausz Kristóf ismét versenyautóba ült, de rajta kívül 3 Rally2 technika, Matics Misi, Rongits Attila és Papp Arnie a Ladával, a Zagyva család is szinesítette a mezőnyt, sőt a legendás magyar bajnok, ifj. Tóth Jánost is láthattuk előfutóként a legendás szakaszon versenytempóban. A rallys mezőny mellett betétfutamként most is láthattunk Historic menetpróbát sok szép autóval.

A program szombaton pályabejárással, gépátvétellel és a nagy népszerűségnek örvendő rajtceremóniával kezdődött, melyen a népes mezőny mellett Keleti Pityu felkonferálása színesítette az eseményt. Vasárnap Mi is csatlakoztunk az eseményhez, a kora reggeli kelést követően az elmúlt évekkel ellentétben most a pálya Pusztavám felőli oldalát vettük célba. A versenynap során izgalmas helyeket sikerült találnunk, ahol sok szép fordulás, izgalmas csaták adták meg az alaphangot. Ezúttal is szeretnénk kiemelni Olajos Petiéket, Baranyai Petiéket és Siska Ricsiéket, megköszönve nekik a csak látványra történő törekvést.

A kellemes késő nyári időben sokan tették tiszteletüket a pálya szélén, és sokan végig maradtunk az este 8-ig elhúzódó futamon. Szerencsére nagy esés nélkül zárult a nap, viszont a technika ördöge sokakat megtréfált. Jó volt a pálya szélén összefutni pár régen látott ismerőssel, akik közül sokan a mezőnyt is tovább színesíthettek volna 😉. Idén is megérte kilátogatni az oroszlányi versenyre, sok szép emlékkel gazdagodtunk a futamon. Köszönjük a szervezőcsapat munkáját, illetve a sportbíróknak a nap végi fuvart a világ másik végén lévő autónkig! Reméljük jövőre is találkozunk a legendás futamon!
Most pedig szokásunkhoz híven tekintsük át a kategóriák dobogósait:
Az abszolút értékelésben a Skoda Fabia Rally2-vel induló Klausz Kristóf- Klausz- Spindler Hanna páros végzett az élen. Második helyen ért célba a BMW M3-al Hevesi Norbert és Hevesi Mónika. A harmadik helyen várhatta a díjkiosztót a Ford Fiestával induló Zagyva Lajos és Corinna Haas.

A Licence 4WD kategóriában Klausz Kristófék állhattak fel a dobogó tetejére, megelőzve a Ford Sierrával induló Gerencsér Tibor- Gerencsér Bernadett párost.

A Licence 2000+ kategóriában egyedül Hevesi Norberték fejezték be a futamot a jó bajorral.

A Licence 2000- kategóriában a Zagyva- Haas páros sikerével zárult a verseny. A Forddal induló párost márkatársuk, az ifj. Fogarasi Attila- Toloczkó Péter duó követte a második, a Papp Arnold- Harangozó Csenge Ladás kettős a harmadik helyen.

A Sprint értékelésében az abszolút győzelemnek a hazai pályán induló Fenyvesi Péter- Kalapács Zsolt páros vitte győzelemre a kereklámpás Ladát. Második helyezettként fejezte be az oroszlányi száguldást a BMW E46-al induló Hajdina Martin- Juhász Anna kettős, míg a dobogó legalsó fokára Kollár Károly és Ács Csaba hozták be az E30-at.

A Sprint 2000+ kategóriában a BMW-sek házi csatáját hozta a verseny. A győzelemnek Hajdina Martin és Juhász Anna örülhettek. Második helyen ért célba Kollár Károly és Ács Csaba. A bronzérmes pozícióban Huszár Roland és Gombás Bianka zárták a Bányásznapi futamot.

A Sprint 2000 mezőnyében a Honda Civic fedélzetén Kapás János és Kapás Szilvia végeztek az élen. Az Opel Asconával versenyző Zsótér Bertalan- Eigel Attila kettős állhatott a pódium középső fokára. A harmadik helynek a Toyota Corollát terelgető Szabó László- Németh Zoltám páros örülhettek.

A Sprint 1600 kategóriában a Ladák töltötték fel a dobogót a Fenyvesi- Kalapács páros vezérletével. Másodikként ért célba Borsodi Barna és Szegő Barnabás. A harmadik helyezettként lépte át a célvonalat Szabó Laca és Máté Zoli.

A Sprint 1300 mezőnyében a Suzuki Swiftek meccseltek a serlegekért. Az első helyezettként Oberling Krisztián és Varga Valentin várhatták a díjátadót. A második helyen ért célba Fodor Rajmund és Buna Zoltán. A harmadik helyért járó kupát pedig Tradler Attila és Horesta József vihette haza.

A Historic menetpróba Oldtimer kategóriájában a Fiat X1/9 volánjánál Csikár Róbert és Csikár Ildikó végeztek az élen. A Lada Samarával versenyző Baranyi Nándor- Baranyi Armand páros ért célba másodikként. A harmadik helyen zárta a napot a gyönyörű tűzpiros Ladával Dudás Benedek és Dudás Ferenc.

A Youngtimer mezőnyben a Mitsubishi Carismával versenyző Percze Roland állhatott a dobogó legfelső fokára. Második helyen fejezte be a küzdelmet Adamovits Erik és Deák György a Subaruval, megelőzve az Opel Kadettel száguldó Spindler Bertalan- Spindler Tibor párost.

|