M&B Metabond RS 2025/2- Tesch kupa- Interjú
Bandee 2025.06.12. 21:20
Az N-es Suzukival szép eredményt elérő Molnár Barnabás volt riportalanyom a májusi murvás Rábaringes sprintfutam kapcsán
Hogy zajlott a felkészülés a Metabond sorozat második versenyére? Volt valamilyen célkitűzés a futammal kapcsolatban?
Sajnos áprilisban a főfékhenger megadta magát, így az autó csak lassulni volt képes, rendesen fékezni nem. Komoly féktávokat nem tudtunk venni, ezt a problémát orvosoltuk májusra.
Milyen emlékeid vannak a korábbi Rábaringes versenyekről? Mennyire kedveled az écsi pályát?
Nagyon szeretem a hegyi szerpentineket. Az écsi pálya hasonlít rájuk az erdős, kacskaringós szakaszokkal. Személy szerint én jobban érzem magam egy ilyen pályán, mint egy reptéri versenyen. Az ideális ívet és a féktávokat teljesen máshogy választja ki az ember egy keskeny pályán. Én sajnos elveszek a nagy placcon.
A kijelölt nyomvonal hogy tetszett? Volt esetleg kedvenc és kevésbé kedvenc részed a szakaszon?
Nagyon tetszett, az északi rész ugratójánál sajnos minden is leért, de jó adrenalin löketet adott. A sok egyenes sajnos az autóból kifolyólag nem nagy élmény, de legalább tudunk beszélgetni közben.

Az elért időeredményekkel és helyezéseddel mennyire vagy megelégedve?
Sajnos lázas voltam, a belső videókat visszanézve pedig bőven volt még az autóban. Úgy érzem a körülményekhez képest elfogadható időt autóztunk, legközelebb jobban fogok igyekezni. A fortuna mellénk állt és az N csoport kategóriáját sikerült megnyernünk, ami a szerencse műve is volt.
A kategórián belül mennyire volt nagy küzdelem?
Mindenki ügyesen vezet. Az N csoportban gyárias autókkal megyünk bukócsővel. Sokan vannak akik anyagilag nem engedhetnek meg komolyabb technikát, mégis vezetéstechnikailag nagyon szépen autóznak. Nagy élmény küzdeni egymással.
Korábban versenyeztél már murván? Hogy nyerte el a lazább talaj a tetszésed?
Eddig még soha. Ettől függetlenül gyakran vezetek földutakon a településünk határában, ezért nagyon szeretem az ilyen körülményeket.

Az autón belül milyen volt az összhang navigátoroddal?
Első alkalommal hallgattam itinert. Nagyon szokatlan volt, de úgy érzem összeszokott módon tudtunk menni. Érthető volt minden percben, időben adott megfelelő információt. Tanulnunk és szoknunk kell még ezt, van rá a szezonban még három versenyünk.
Tavaly a Minisprintben láthattunk, mennyire nagyobb kihívás a rallysprintes táv?
Koncentráció szempontjából nem volt probléma, a fékek túlmelegedésétől viszont tartottunk. Májusban a kicserélt főfékhengerrel már rendesen tudtunk menni, szerencsére működött minden és az autó egyben célba ért.
Az autóról mit lehet elárulni olvasóinknak? Hogy bírta a futam megpróbáltatásait?
A kis Swift egy gyári GS. 16 szelepes 84 lovas kis csoda, szerencsére igazi Swiftként kellő módon bírja a strapát. Az 1.3-as erőforráshoz egy ezres Suzuki váltója van felszerelve. Az egyik murvás kátyúban egy indexburkolatot sikerült eltörni, más probléma viszont nem volt.

Idén még milyen rendezvényeken tervezed a rajthoz állást?
A Metabond rallyprintjein szeretnék indulni egész szezonban. Egyelőre ez a bajnokság fér bele, de itt minden versenyen szeretnénk részt venni.
Végül, de nem utolsó sorban kik segítik, támogatják a versenyeken történő részvételt?
Anyagilag teljesen saját zsebből gazdálkodunk. Szerencsés vagyok viszont, hogy lélekben a családom és a párom támogat. Vannak barátok, akik segítenek bütykölni. Teigler Peti barátom éjjelente gyakorlati munka után rengeteget szerel velem, hogy minden működjön. Sokan jönnek szurkolni mindig, lehetetlen mindenkit nevén nevezni. Nagyon hálás vagyok Nekik.
Köszönjük a válaszokat, balesetmentes futamokat a továbbiakban is!
|