Eger Szlalom 2025- Interjú
Bandee 2025.09.02. 20:00
A Ladás élményosztó Ficzere Roland volt riportalanyunk az egri szlalomverseny kapcsán
Hogy zajlott a felkészülés az Eger Szlalomra? A futam előtt volt célkitűzésed az eredmények kapcsán?
Sziasztok! Nagyon jó hangulatban telt a felkészülés. Az Eger Szlalom előtti versenyen a Ladaracing Feszten sikerült egy kicsit odaérinteni az autó hátulját a gumifalhoz, így volt rajta egy kis karosszéria munka, de édesapámmal kijavítottuk a sérülést és vártuk az újabb versenyt. Eredménnyel kapcsolatos célunk nem volt a verseny előtt és közben sem, szerettük volna kiszolgálni a nézőket és a lehető leglátványosabban autózni a Ladánkkal.
Hogy tetszett a kijelölt nyomvonal?
Nagyon tetszett a nyomvonal. A mi autónknak kifejezetten jó volt és így tudtunk látványosan és jó hangulatban autózni. A körforgalom kifejezetten tetszett a pályában és igyekeztünk is minden körben csak kilinccsel előre közlekedni benne.

Milyen eredményeket és helyezést sikerült elérni a futamon?
Nem is néztük az időeredményeket. Szerintem a mezőny leghátuljában lehettünk valahol, mert a körforgalom 1-2 körben annyira tetszett, hogy mentünk benne még pár plusz kört. 😅
A szervezők munkáját és a rendezvényt miként értékeled?
A rendezvény a szokásokhoz híven zökkenőmentesen és precízen lefutott. Gyakran járunk szlalomversenyekre és MRC futamokra, amelyek hasonlóan folyamatosak és gördülékenyek szoktak lenni.

Ült valaki a navigátor ülésben a futam során? Ha igen, hogy élte meg belülről a száguldás élményét?
Igen az első két körben az állandó navigátorom Perlaki Ádám foglalt helyet, majd az utolsó körre átadta a helyét egy régi ismerősnek Barta Donátnak, akinek szerettem volna meghálálni a minden versenyen rólunk készített képeit, videóit és a szurkolást. Elmondásuk szerint nagyon élvezték ők is belülről a történteket.
Szép számú közönség tette tiszteletét a pálya szélén. Mennyire doppingol a szurkolás a volánnál?
Engem személy szerint nagyon. Értük és a magunk szórakoztatása miatt járunk a versenyekre. 1-szer 2-szer megpróbáltam már időre menni korábbi versenyeken, de sokkal jobban motivál, hogy a nézőknek, keresztbe autózva közlekedjek.
A nagy meleg mennyire volt hátráltató versenyzés közben?
Pfhuu hát az nagyon kimerítő volt. Az utolsó körben sajnos Szoka Petiék autója előttünk ment tönkre, így sokat kellett várnunk a rajtban. Nagyon nehezen lehet elviselni a hőséget, sokat kivett belőlünk.

Sprintversenyeken is szoktál indulni. Mennyire igényel másfajta vezetést a szlalom a rallyhoz képest?
Teljesen máshogy kell hozzáállni a két különböző versenyhez. A szlalom egy rövid, végig koncentrációt igénylő rendezvény, míg a rallyban az egyenesekben van idő felkészülni a feladatokra. (Főleg a sárga autóval). A szlalom versenyeket is szeretem, de jobban érzem magam a rally pályákon, ahol nagyobb kockázattal kell szembenézni és váltakozóbb körülmények vannak.
A versenygép hogy bírta a futam megpróbáltatásait? Mit lehet róla elárulni olvasóinknak?
Hálistennek a szokásokhoz híven semmi féle problémánk nem volt az autóval. Az Opel motor kiválóan és megbízhatóan működik az autóba, remélhetőleg még jó sokáig.

Idén még milyen futamokon tervezed a rajthoz állást?
Kisfalumban Jászboldogházán lesz egy kisebb szlalom verseny, ahol mindenképp szeretnék rajthoz állni, utána pedig az MRC következő aszfaltos fordulójában szeretnék indulni a Fehér Ladával. Az évet pedig a tavalyi évhez hasonlóan szeretnénk a Szilveszter Rally-n lezárni.
Végül, de nem utolsó sorban kik támogatják, segítik a versenyeken történő részvételed?
Első sorban a szüleimnek a sok beletett munkát és a segítséget, továbbá állandó navigátoromnak Perlaki Ádámnak, hogy elvisel és Molnár Dávidnak, akire mindig számíthatok, ha a szervizelésről van szó.
Köszönjük a válaszokat, élményekben gazdag versenyzést a továbbiakban is!
|